понеділок, 4 травня 2020 р.

Урок.Милорд Павич- сербський письменник постмодерніст.


04.05-07.05

Тема: «Перший письменник третього тисячоліття» серб Милорад Павич. 
Утілення в оповіданні «Дамаскин» рис постмодернізму.

Постмодерм порушує основу основ .Унаслідок цього виникає                                  « література навиворіт".
                                                                                          М.Попович

 «Закінчивши книгу, опиняєшся на початку наступної історії», - пише австрійський письменник Крістоф Рансмайр. Так і ми опиняємося на початку історії сьогодення, початку літератури XXІ століття. Її представляють письменники найрізноманітніших течій, напрямів, стилів, від традиційних до найоригінальніших. І чільне місце серед них посідає пост модерніст, сербський письменник Милорад  Павич. Про нього і його оповідання «Дамаскин» і йтиме мова .

Розпочнемо роботу:
1.Працюємо за підручником стр.163-168,складаємо конспект.(використовуємо матеріал на допомогу учневі «Постмодернізм».)
(орієнтуємося на такі запитання:)

   Що таке постмодернізм?
Назвіть основні ознаки постмодернізму?
Що таке гіпектекстуальність?
Як проявляє  себе постмодернізм в різних видах мистецтва?

2.Зверніть увагу на представників постмодернізму:

Література
-         Умберто Еко «Ім’я троянди»:
-         Крістоф Рансмайр «Останній світ»:
-         Патрік Зюскін «Запахи».

В кінематографії:
-         російський режисер Андрій Тарковський;
-         американський кінорежисер Квентін Тарантіно;
-         серіал «Твін Пікс»;
-         Девід Лінг «Матриця»;
-         мультфільм «Кролик Роджер» Уїльямса.

В музиці:
Повідомлення про «Спейс»

У повсякденному житті:
-         одяг із ластику;
-         одяг із пластикових пляшок;
-         обкладинок цукерок.

3.Знайомство з біографією письменника:
Уважно перегляньте презентацію(використайте матеріал на допомогу учневі)

Біографія стала сьогодні одним із улюблених жанрів постмодерністської літератури. Людям завжди був властивий інтерес до подробиць життя й діяльності видатних особистостей, і саме він зумовив появу жанру біографії.

Милорад Павич – сербський поет, прозаїк, літературознавець, перекладач, фахівець із історії сербської літератури 17 – 19 ст.
Письменника вважають одним з найяскравіших представників постмодернізму. Павич викладав у багатьох європейських університетах. Переклав сербською Байрона і Пушкіна.
У 1984 році був номінований на Нобелівську премію. Перший голова Товариства сербсько-української дружби.
ü Зараз ви уважно прослухаєте автобіографію Милорада Павича і складете психологічний портрет письменника.
Я письменник уже двісті років. Далекого 1766 року якийсь Павич видав у Будиму збірку віршів і відтоді вважається у колі письменницької родини.
Народився я 1929-го на березі однієї з чотирьох райських річок о 8.30 ранку під знаком Терезів (що передують Скорпіону), за гороскопом ацтеків - Змія.
Перший раз мене бомбардували, коли мені минало 12-й. Удруге - коли минало 15-й. Між тими двома бомбардуваннями я вперше закохався та під німецькою окупацією вимушено вивчив німецьку мову. В той час я потай вивчив і англійську від одного пана, який палив запашний тютюн. Тоді ж я вперше забув французьку (потім я забував її ще двічі). Нарешті в одній собачій буді, де опинився, рятуючись від англо-американського бомбардування, один колишній царський офіцер почав давати мені уроки російської мови за книжками поезій Фета й Тютчева: інших він не мав. Сьогодні вважаю, що навчання мов було для мене свого роду перетворенням у різних чарівних звірів.
Я любив двох Йованів - Йована Дамаскина та Йована Златоуста (Хризостома).
Набагато більше кохань я пережив у своїх книжках, аніж у своєму житті. За одним винятком, що триває й досі. Ніч у моїх снах солодко лягала мені до обох щік.
До 1984 року я був найменш читаним письменником у моїй країні, а від того року і надалі найбільш читаним.
Я написав роман у вигляді словника, другий - у вигляді кросворда, третій у вигляді клепсидри і четвертий - як довідник для ворожіння картами таро. Я намагався якнайменше зашкодити людям цими романами. Гадаю, роман - це рак. Він живе в рахунок своїх метастазів. День у день я все менше письменник своїх книг, а все більше письменник майбутніх, які, можливо, ніколи не напишу.
Як не дивно, мої книжки дотепер перекладалися 66 разів різними мовами. Коротше кажучи, я не маю біографії. Маю лише бібліографію. Критики у Франції та Іспанії зазначили, що я перший письменник XXI століття, який жив у ХХ-му, коли потрібно було доводити безневинність, а не провину

-         Перший письменник XXІ ст., який жив у XX ст.;
-         віруючий;
-         відомий;
-         талановитий;
-         мрійник;
-         поліглот;
-         найбільше розчарування принесли перемоги;
-         не має біографії, а має бібліографію;
-         доводив безневинність, а не провину.

 4.Заповніть анкету письменника (зошит)

АНКЕТА
«Я знайомлюсь з життям Милорада Павича»
1. Прізвище, ім’я _________________________________________________
2. Дата народження ______________________________________________
3. Місце народ5ження ______________________________________________
4. Національність ________________________________________________
5. Освіта _______________________________________________________
6. Володіння мовами ______________________________________________
7. Робітнича діяльність ____________________________________________
8. Сімейний стан _________________________________________________
9. Коло інтересів _________________________________________________
10. Рід діяльності ________________________________________________
11. Нагороди ____________________________________________________
12. Останні роки життя, причина смерті ______________________________


Цікава біографія
5.Виконайте хронологічний  само диктант
за біографією Милорада Павича
1929_________________________
1949_________________________
1954_________________________
1973_________________________
1984_________________________
2004_________________________
2009_________________________





6. записані по вертикалі та горизонталі
власні назви, пов’язані з життям
Милорада Павича

П
А
В
И
Ч
М
А
С
О
І
І
Я
О
П
И
В
П
Ї
К
Е
І
Я
С
С
Е
О
Ь
М
И
Л
О
Р
А
Д
Т
М
Т
Е
Р
Е
З
И
С
Б
Т
М
О
І
Р
Т
М
У
С
Г
И
І
О
Щ
Р
Н
Б
Е
Л
Г
Р
А
Д
Я
Л
И
И
А
Д
А
М
А
С
К
И
Н
С
К
К
Р

7.Прочитайте оповідання "Дамаскін".                    8. Підготуйтесь до тестів на знання біографії письменника та змісту твору.
         


Завдання  виконати до 14.05
Бажаю успіхів! Очікую роботи.



Немає коментарів:

Дописати коментар